موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

وما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله؛اگرهدایت الهی نبود ماخود به خود در این مقام راه نمی¬یافتیم.
طلیعه:
در جاری حکمتش، بعثت ساری شد،
قرآن طلوع کرد و عترت (علیهم السلام ) تابیدن گرفت،
نوایش ندای فطرت بود و آوایش آواز آسمان، رسول (صلی الله علیه و آله ) قِصه‌ی « خُذِ الکِتاب »خواند و غُصه‌ی « اِنَّ قومی »...
کویر شهرها عطش طراوت داشت و تمنای آرامش، انسان در پی بهار بود و به دنبال قرار،
امیری آسمانی، نشانیِ« فَاِنِّها رَبیعُ القُلوب » سر داد...
و شیطان از همه وقت نالان تر و البته پر کارتر...
حکیمانه های رهبری، ناتوی فرهنگی را فریاد کشید و هندسه‌ی ایمانی را در سایه‌ی معارف قرآنی طرح ریخت.
اندیشه ای جوانه زد، دغدغه‌ای شعله کشید،کلنگ همتی به زمین خورد و آستین تلاشی بالا رفت... موسسه قرآنی فرهنگی امیرالمومنین علی علیه السلام وابسته به جامعه علمیه امیرالمومنین فعالیت خودرا آغاز نمود.

در شب لیله الرغائب چه دعائی کنیم؟

کارشناس دین، استاد محمد شجاعی، لیلة الرغائب را شب بخشش­های فراوان و فرصت ممتازی برای خواستن دعا و آرزوها خواندند.

ماه رجب یکی از ماه های بسیار بزرگی است که آمادگی کامل برای ورود به شعبان را در انسان ایجاد می کند. و از جمله شب انحصاری ماه رجب، لیلة الرغائب است. یعنی شب رغبت و آرزوها. بنابراین دعاهایی که در ماه رجب قرار داده شده فرصتی است که از خداوند بخواهیم با اهل بیت محشور شویم و با آنها وارد بهشت شویم.

به طور کلی سه ماه رجب، شعبان و رمضان فصل ارتباط بندگان با خداوند است. ظرفیتی در این ایام برای مومنان پیدا می شود که به نوعی به خدای تعالی نزدیک شوند. به نظر می رسد اگر کسی بخواهد برای خودش رغبتی ایجاد کند آرزوهایش را تنظیم و هدف گذاری کند که اگر  این امر صورت نگیرد فرد نمی­تواند استفاده درستی از ماه شعبان و رمضان ببرید.  حتی اگر ماه رمضان را هم درک کند هیچ رغبتی نخواهد داشت.

از نظر قرآن آدم ها با رغائب و آرزوهایشان پیش خدا قیمت دارند. در سوره مبارکه توبه آیه 24 آمده است: «اگر پدر مادرتان،پسرها و دخترانتان، خواهر و برادرانتان، همسرانتان، قوم و قبیله­تان، اموالتان شغل و تجارتتان و خانه­هایی که خوشتان آمده که اگر آنها عزیزتر و لذیذتر از الله اهل بیت و جهاد در نزد شما هستند شما فاسقید». یعنی رغبتهایتان خیلی ضعیف است.

 آدم طبیعی کسی است که عاشق بینهایت و اهل بیت باشد، با اهل بیت زندگی کند و عاشق جهاد باشد. حاضر باشد در آن همه چیزش را فدای اسلام کند.

بنابراین در شب لیله الرغائب فقط آرزوهای دنیائی را نخواهیم هر چند لازم است انسان برای همه مسائلش دعا کند. اما بهترین دعائی که در شب لیلۀ  الرغائب باید از خداوند بخواهیم، فرج امام زمان (علیه السلام) است.

به خدا چنین عرضه کنیم:

خدایا دل من دست تو است، مبدأ میل و دل ما را تو عوض کن.

میل های انسانیمان را فعال کن و فرج امام زمان (علیه السلام) را نزدیک گردان.

 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.