موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

وما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله؛اگرهدایت الهی نبود ماخود به خود در این مقام راه نمی¬یافتیم.
طلیعه:
در جاری حکمتش، بعثت ساری شد،
قرآن طلوع کرد و عترت (علیهم السلام ) تابیدن گرفت،
نوایش ندای فطرت بود و آوایش آواز آسمان، رسول (صلی الله علیه و آله ) قِصه‌ی « خُذِ الکِتاب »خواند و غُصه‌ی « اِنَّ قومی »...
کویر شهرها عطش طراوت داشت و تمنای آرامش، انسان در پی بهار بود و به دنبال قرار،
امیری آسمانی، نشانیِ« فَاِنِّها رَبیعُ القُلوب » سر داد...
و شیطان از همه وقت نالان تر و البته پر کارتر...
حکیمانه های رهبری، ناتوی فرهنگی را فریاد کشید و هندسه‌ی ایمانی را در سایه‌ی معارف قرآنی طرح ریخت.
اندیشه ای جوانه زد، دغدغه‌ای شعله کشید،کلنگ همتی به زمین خورد و آستین تلاشی بالا رفت... موسسه قرآنی فرهنگی امیرالمومنین علی علیه السلام وابسته به جامعه علمیه امیرالمومنین فعالیت خودرا آغاز نمود.


Image result for ‫تصاویر حضرت محمد رسول الله‬‎

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله)، پدر آسمانی همه مردم زمین  


رحمت و مهربانی یکی از ویژگی‌های اختصاصی پیامبر گرامی اسلام است که  توجه به این مهربانی و محبت پیامبر، عامل مهم در برطرف شدن مشکلات و گرفتارهای دنیایی است.


انسان باید در قلبش دلدادگی، دلبستگی و وابستگی به رسول خدا، به عنوان کامل ترین مظهر خدا را جستجو کند. ملاک سیر طبیعی و رشد انسان، میزان اشتیاق و شعله ور شدن عشقش به رسول خداست. مثل امیرالمومنین (علیه السلام) نسبت به حضرت رسول الله که مَثَل پروانه دور شمع است. وقتی حضرت از دنیا می‌رود، می گوید: «صبر خیلی خوب است، اما نه در فراق کسی مثل شما». امیرالمومنین (علیه السلام) و فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، مجنون پیامبر بودند.

عطوفت از انسان پشتیبانی می کند و بدون این که ما حواس مان باشد، مشکلاتی را از ما دفع می کند. بدون این که حتی ما بخواهیم، خطرات را از ما دفع می‌کند.

پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود:«أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ = من و علی پدران این امت هستیم.»

وقتی به لغت مراجعه کنیم، «اب» یعنی اصل و ریشه، آدم همین که حس می‌کند وجودش از رسول خداست،‌ ذریه و آل اوست و در ماورای این طبیعت؛ قدرت، عظمت و کانونی از محبت و عاطفه و مهربانی به او توجه و فکر می کند، همین امر، انسان را از بسیاری از توهمات و مشکلات زندگی دنیا و کشمکش‌های مسائل دنیایی راحت می کند.

گاهی اوقات شاید هیچ ارادتی نسبت به پیغمبر نداشته باشیم و یا قبلاً هم نداشتیم، ولی رسول خدا به ما ارادت و مهربانی داشته و به همه ی ما توجه می کند و معضلات و فشارها و گرفتاری های ما را حل می کند. حتی در وجود خودمان کاملا احساس می کنیم که بارها و بارها به علت بی توجهی ها، غفلت ها و شهوت ها، لجاجت ها و جهالت ها از صراط به سمت جهنم سقوط کرده ایم و این دست مبارک حضرت بوده که تک تک ما را گرفته و روی صراط آورده و از ما پشتیبانی می کند.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.