موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

وما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله؛اگرهدایت الهی نبود ماخود به خود در این مقام راه نمی¬یافتیم.
طلیعه:
در جاری حکمتش، بعثت ساری شد،
قرآن طلوع کرد و عترت (علیهم السلام ) تابیدن گرفت،
نوایش ندای فطرت بود و آوایش آواز آسمان، رسول (صلی الله علیه و آله ) قِصه‌ی « خُذِ الکِتاب »خواند و غُصه‌ی « اِنَّ قومی »...
کویر شهرها عطش طراوت داشت و تمنای آرامش، انسان در پی بهار بود و به دنبال قرار،
امیری آسمانی، نشانیِ« فَاِنِّها رَبیعُ القُلوب » سر داد...
و شیطان از همه وقت نالان تر و البته پر کارتر...
حکیمانه های رهبری، ناتوی فرهنگی را فریاد کشید و هندسه‌ی ایمانی را در سایه‌ی معارف قرآنی طرح ریخت.
اندیشه ای جوانه زد، دغدغه‌ای شعله کشید،کلنگ همتی به زمین خورد و آستین تلاشی بالا رفت... موسسه قرآنی فرهنگی امیرالمومنین علی علیه السلام وابسته به جامعه علمیه امیرالمومنین فعالیت خودرا آغاز نمود.

راز آفرینش زیبا و رنگارنگ خداوند و تأثیر آن در شادی و آرامش انسان 

 

خدای عزوجل در طبیعت گل ها، گیاهان، درختان و میوه ها را یک شکل، یک رنگ و یک مزه نیافریده است. استفاده از همه ی انواع میوه ها، غذا ها و نوشیدنی ها که خداوند برای تنوع و لذت ما آفریده، تأمین کننده شادی در انسان است.

در تابستان انواع میوه ها با رنگ ها و طعم های مختلف وجود دارد. خداوند در نعمت هایی که برای ما خلق نموده، تنوع و خلاقیت ایجاد کرده به طور مثال، برای رساندن ویتامین ث به بدن ما، این ویتامین را در هر میوه ای قرار داده، مثلاً در کیوی، پرتقال، توت فرنگی، آناناس و ... که هر کس بسته به میل خود می توانند، ویتامین ث را دریافت کنند. گاهی اشخاص بی سلیقگی می کنند یعنی فقط از یک نوع میوه استفاده می کنند، مثلاً‌ در تابستان همه فقط هندوانه می خرند همانطور که در زمستان فقط پرتقال یا نارنگی استفاده می کنند. یا در سالادها فقط از کاهو، گوجه و خیار استفاده می کنند در حالی که سبزیجات مفیدی مثل کلم بروکلی، کلم قمری و ... وجود دارد که خاصیت غذای بالایی برای بدن دارند. انواع ترب، فلفل دلمه ای و انگور در رنگ های مختلف آفریده شده اند که برای هر رنگ یک اثر بخصوص در بدن وجود دارد. انگور قرمز یا سیاه و زرد هر کدام یک خاصیت دارند. شخصی به پیامبر خدا شکایت کرد و گفت: بعضی وقت ها دلم می گیرد و می دانم که این دلگیری طبیعی نیست. پیامبر فرمود: انگور سیاه بخور، تأثیر دارد. امروزه ثابت شده که خوردن انگور باعث ترشح ماده ای در بدن می شود که شادی آور است. در مهمانی ها فقط از غذاهای مرسوم و همیشگی استفاده می شود؛ در یک آزمایش خاص که صورت گرفت، در یک مهمانی برخلاف همیشه از غذاهای نامرسوم استفاده شد که در نتیجه همه بدون استثنا غذای نامرسوم را صرف کردند. اسلام به اصل تنوع اهمیت قائل است.


منبع: برگرفته از سلسله مباحث استادشجاعی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.