موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

وما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله؛اگرهدایت الهی نبود ماخود به خود در این مقام راه نمی¬یافتیم.
طلیعه:
در جاری حکمتش، بعثت ساری شد،
قرآن طلوع کرد و عترت (علیهم السلام ) تابیدن گرفت،
نوایش ندای فطرت بود و آوایش آواز آسمان، رسول (صلی الله علیه و آله ) قِصه‌ی « خُذِ الکِتاب »خواند و غُصه‌ی « اِنَّ قومی »...
کویر شهرها عطش طراوت داشت و تمنای آرامش، انسان در پی بهار بود و به دنبال قرار،
امیری آسمانی، نشانیِ« فَاِنِّها رَبیعُ القُلوب » سر داد...
و شیطان از همه وقت نالان تر و البته پر کارتر...
حکیمانه های رهبری، ناتوی فرهنگی را فریاد کشید و هندسه‌ی ایمانی را در سایه‌ی معارف قرآنی طرح ریخت.
اندیشه ای جوانه زد، دغدغه‌ای شعله کشید،کلنگ همتی به زمین خورد و آستین تلاشی بالا رفت... موسسه قرآنی فرهنگی امیرالمومنین علی علیه السلام وابسته به جامعه علمیه امیرالمومنین فعالیت خودرا آغاز نمود.

یعنی «نگهبانی بده و چشم بدوز و ببین که آیا الان می آید یا نمی آید». وقتی می گویم من برای حکومت شما چشم انتظارم، یعنی شب و روز را می شمارم که حضرت کی می آید.

در عبارت «مرتقبٌ لدولتکم» به کلمه «دولت» دقت کنید؛ این دولت در درون شما اتفاق می افتد، درون شما به آن تعلق پیدا می کند‏، یعنی اولین چیزی که من اراده دارم و می خواهم این است که به شما برسم. یک دانشجو وقتی در یک رشته درس می خواند، اراده اش به این تعلق گرفته که در آن رشته رشد کند. یک ورزشکار وقتی باشگاه می رود، اراده اش تعلق گرفته به این که شبیه فلان قهرمان ورزشکار شود.

در زیارت آل یاسین می خوانیم؛ «وَ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسوُلُهُ؛ لا حَبیبَ اِلاّ هُوَ وَ اَهْلُهُ= (گواهى دهم که) محمد بنده و رسول او است و محبوبى برای من نیست جز او و خاندانش»، یعنی این ۱۴ نفرند که دل من را می برند و من باید به اینها برسم؛ نه کس یا چیز دیگر. «نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» به این معنی است.

گاهی من به عنوان یک شیعه با معصومین حرف می زنم و می گویم: آقا من شیعه و پیرو شما هستم‏؛ مرا نزد خدا شفاعت کنید‏ و ببرید به بهشت. اینها خواسته ی بخش حیوانی من است‏؛ اما یک زمانی می گویم: «آقا من فرزند شما هستم‏، من غیر از شما پدری (پدر بخش انسانی) ندارم؛ ای خانم فاطمه زهرا! شما مادر من هستید. بهشت بدون شما برای من هیچ صفایی ندارد.»

امام هادی (علیه السلام) به ما یاد می دهند که وقتی می خواهی با ما حرف بزنی، مثل یک آدمی حرف بزن که منتظر است که زودتر به ما برسد.  

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.