موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین علیه السلام

وما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله؛اگرهدایت الهی نبود ماخود به خود در این مقام راه نمی¬یافتیم.
طلیعه:
در جاری حکمتش، بعثت ساری شد،
قرآن طلوع کرد و عترت (علیهم السلام ) تابیدن گرفت،
نوایش ندای فطرت بود و آوایش آواز آسمان، رسول (صلی الله علیه و آله ) قِصه‌ی « خُذِ الکِتاب »خواند و غُصه‌ی « اِنَّ قومی »...
کویر شهرها عطش طراوت داشت و تمنای آرامش، انسان در پی بهار بود و به دنبال قرار،
امیری آسمانی، نشانیِ« فَاِنِّها رَبیعُ القُلوب » سر داد...
و شیطان از همه وقت نالان تر و البته پر کارتر...
حکیمانه های رهبری، ناتوی فرهنگی را فریاد کشید و هندسه‌ی ایمانی را در سایه‌ی معارف قرآنی طرح ریخت.
اندیشه ای جوانه زد، دغدغه‌ای شعله کشید،کلنگ همتی به زمین خورد و آستین تلاشی بالا رفت... موسسه قرآنی فرهنگی امیرالمومنین علی علیه السلام وابسته به جامعه علمیه امیرالمومنین فعالیت خودرا آغاز نمود.

رفاقت با شهدا دو طرفه ست

همه مون می دونیم که شهید زنده ست و به انقلابی که به ثمر رسونده سر می زنه و اونو از گزند خطرات و تهدیدات حفظ می کنه.

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا با احیاء عند ربهم یرزقون.....

حالا تصور کنید که با یکی از شهدا بتونیم رابطه دوستی _ عاطفی برقرار کنیم ....

فکرمی کنین چه اتفاقی میفته ؟؟!! روح شهید با روح شما رفیق و همراه می شه واز فردا حضور شهید رو کنار خودتون احساس می کنید !!

-شهید درطول روز از خدا می خواهد که ویژه هواتونو داشته باشه (موقع درس ، نماز ، انجام طاعات ، غذا خوردن ، مسجد رفتن ، گردش ، و همه فعالیتها....)

-شهید مدام براتون دعا می کنه ...

چون شهدا فوق العاده رفیق باز بودن و هستن.....

و لذت عبادت را همان طور که چشیدند ، به دوستشون هم خواهند چشاند....

-وقتی که توی زندگی سردرگمی و یا توی تصمیم بین چند تا راه موندی ، شهید واسطه خدا می شه و راه بهتر رو نشونت می ده..!!

و.....

در نهایت چی میشه ؟؟!!

شما.......>> رفیق آسمونی شما.......>> چهارده معصوم علیه السلام........>> خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا

.

 

گامهای رفاقت با شهدا

گام اول : انتخاب یک شهید

عکس رو باز کنید وخوب نگاه کنید ، اولین ملاک انتخاب ، قیافه و صورت شهیدهست !!

ببینید با لبخند کدوم شهید ته دلتون خالی می شه ، ذوق می کنید ، به وجد می آید ...؟؟!!

آفرین ، درسته ....

این همون رفیق آسمونی شماست!!

گام دوم : عهد بستن با شهید

یه جایی که جلوی چشم تون باشه ، بنویسید و امضا کنید که : با رفیق آسمونیم عهد می بندم که تا لحظه شهادت و مردن پای رفاقتم خواهم موند و درمسیر رسیدن به خدا از تذکرات رفیقم رو برنمی گردانم !!

گام سوم: شناخت شهید

تا می توانید از رفیق آسمونی تون اطلاعات جمع کنید!!

(عکس ، متن ، کلیپ صوتی ، دست نوشته ، وصیت نامه ، خاطرات همرزمان ، خاطرات همسر و خانواده شهید ، پوستر و.......)

گام چهارم :هدیه ثواب اعمال خود به روح شهید از همین الان هرکارخیر و ثوابی که انجام می دید

( مثل نماز واجب و مستحبی ، ادعیه ، زیارات ، صدقه ، حتی درس خوندن برای رضای خدا ، روزه ، خمس ، زکات و.....)

سریع در ابتدا و یا انتهای اون بگید : خدایا !! طاعت من گرچه ناقصه ، ولی یه نسخه از ثوابشون هدیه می کنم به روح رفیق آسمونیم !!!

طبق روایات، نه تنها از ثواب شما کم نمی‌شه، بلکه بابرکت‌تر هم می‌شه! تازه شهدا با مقام و مرتبه ای که دارن، به ثواب ما نیاز ندارن؛ اما ما با این کار ارادت و خلوص نیت و علاقه‌ی خودمون رو به رفیق شهیدمون نشون می‌دیم! - گام پنجم: درگیر کردن خود با شهید سریع همین الان عکس بک‌گراد گوشیت رو عوض کن و عکس رفیق آسمونیت رو بذار! برای دسکتاپ کامپیوتر، کاور فیس‌بوک و ... هم می‌تونی این کار رو انجام بدی! توی اتاقت، محل‌کار، کیف‌جیبی، ماشین و ... یه عکس یا نشونه از رفیقت بذار! صبح بعد سلام به خدا و امام زمان (عج) اول به رفیق آسمونیت صبح بخیر بگو، شب هم آخرین نفر بهش شب بخیر بگو! در طول روز با رفیق آسمونیت حرف بزن، درد دل کن، مشورت کن! مدام به خدا و رفیق آسمونیت فکر کن! و هر کار دیگه ای که صلاح می‌دونی! - گام ششم: عدم گناه به احترام شهید روح رفیق آسمونیت تا گام پنجم، بسیار از شما راضیه و تمایل شدیدی به شروع رابطه داره. ولی! آیا در حضور رفیق باحال و باصفایی این‌چنینی، میشه گناه کرد؟! نگاه‌هامون، حرف زدن‌مون، رابطه‌مون با هم‌کلاسی‌ها و هم‌کارها و اساتید نامحرم، چت با نامحرم، لایک و کامنت‌هامون، غیبت، دروغ، کاهل نمازی، کم‌فروشی، کم‌کاری، بداخلاقی، بدزبونی و ... . جواب این سوال با خودت! - گام هفتم: اولین پاسخ شهید یه کمی صبر و استقامت در گام ششم، چنان شیرینی و لذتی براتون میاره که دیگه انجام دادن گناه، براتون سخت‌تر از انجام ندادن اونه! با توسل به رفیق آسمونی و مصلحت خدا یه سری نشونه ها رو خواهید دید (ان‌شاء‌الله). مثل: دیدن خواب رفیق شهیدتون، انواع روزی های معنوی جدید، لذت عبادت و نمازهایی با حس و حال جدید! دعوت به قبور شهدا، سفرهای راهیان نور، زیارت رفتن، پیدا کردن دوست‌های خوب و معنوی جدید، پیامی، نشونی، گفتگویی... . - گام هشتم: حفظ و ارتقاء رابطه تا شهادت گام های سختی رو پشت‌سر گذاشتی! مگه نه؟! حالا به کمک رفیق آسمونیت می تونی توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) رو به طور جدیدتر و شیرین‌تر پی بگیری... و در نهایت به خــدا نزدیک و نزدیک‌تر بشی... مطمئنا با شیرینی و لذتی که در این مسیر می‌چشید، روز به روز ثابت قدم تر میشید... اللهم رزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک... «... نسأل الله منازل الشهداء و معایشه السّعداء و مرافقه الانبیاء» ... بیاید پای رفاقت‌مون بمونیم!

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.